HTML

Szabadrúgás

Centernek nevezem magam, mert hiszek abban, hogy ez a legjobb poszt. A szabadrúgásra akkor vállalkozom, ha úgy látom jogos, mert szabálytalanság történt.

Utolsó kommentek

  • vackor1: Keresem a nagy fejlődést, valaki megmutatná nekem ? 2000 6-ból 4., 12 pont 2004 5-ből 4., ... (2021.09.21. 09:24) A meccs
  • Burgermeister: Veszéjben a lyogállamiság !: nemjarok buzik kozze (2021.09.16. 07:49) A meccs
  • Veszéjben a lyogállamiság !: @ulpius66: Hát azok nem az ötzik lesznek. Tőlünk ugye a francia EB--n kaptak egy dióst meg egy mák... (2021.09.11. 14:00) A meccs
  • ulpius66: @Maxim Tsigalko: Köszi a választ! Így mán érthető, hogy az osztrákok mért nem hajtanak, így is,... (2021.09.11. 13:43) A meccs
  • Veszéjben a lyogállamiság !: @István jani: Kis összehasonlítás: Magyarországnak ugye 6 meccs után 10 pontja van Ausztriának... (2021.09.11. 12:34) A meccs
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • vackor1: Keresem a nagy fejlődést, valaki megmutatná nekem ? 2000 6-ból 4., 12 pont 2004 5-ből 4., ... (2021.09.21. 09:24) A meccs
  • Frady Endre: Érdekes, én az olaszokra nem a tészta-, hanem a macskazabálók kifejezést ismertem... :) Mangiare g... (2021.07.13. 09:31) Tészta és bab
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @horrorpornó bábszínház: Hol és mikor vallottam be? Gondolom ugyanott, ahol Kádár alatt szabad u... (2021.07.12. 19:40) "Kiskacsák" Münchenben
  • Frady Endre: "A magyar foci ma is emiatt nagy." A magyar foci 1986 (Mexikó) óta egyáltalán nem nagy és ehhez a ... (2021.07.08. 15:11) Ez már másik sportág
  • Kotit: Puskás Ferenc meg nem adott gólja 54-ben? (2021.07.04. 19:25) Szuper VAR vizsgálná a VAR ítéleteit?

Viktor elrontotta a Nagy Esélyt

2011.02.03. 15:24 :: center

Mielőtt bárki azt mondaná, hogy e blog írója nem ért a dologhoz, szögezzük le, hogy az illető személy 7 éven át élt és dolgozott Egyiptomban, s kapcsolatrendszere meghaladja a diplomáciai viszonyban szokásos szintet. Egyiptom most forrong. Az arab világ legfontosabb államában kibillent az idő. Ó, kárhozat? Lehet, de éppen Orbán Viktor született arra, hogy helyre tolja azt. Csak éppen - mondjuk ki - halvány lila segédfogalma sincs erről.

Annál szerencsésebb dolog nem történhet egy odahaza sokat kritizált, ellentmondásos rendelet-csomóban botladozó, az Európai Unióban kritizált politikussal, hogy az Unió elnöki posztja egybeesik egy világkonfliktussal. Ekkor megmutathatja politikusi nagyságát. Megjelenhet a konfliktus gócában, higgadt, okos, a helyzet ismeretén alapuló javaslatot tud a szemben álló felek elé terjeszteni. Övé lehet Európában a főszerep. Hiszen ő az elnökséget adó ország miniszterelnöke.

Lenne erre szellemi kapacintás? Magyarországon - Orbán szerencséjére, vagy balszerencséjére - rengeteg (valódi) közel-keleti és egyiptomi szakértő él. Egyiptom nagyon hosszú időn át az arab világgal való politikai, gazdasági, kultúrális kapcsolatunk legfőbb hídja volt. Szakértők tucatjai dolgoztak ott, és megtanulták az országot. Talán lenne ötletük, gondolatuk arra, hogyan lehetne Európának segíteni abban, hogy a helyzet konszoldálódjon.Össze kellett volna hívni őket, megkérdezni: hölgyeim, uraim, véleményük szerint milyen javaslattal repülhetnék Kairóba?

Nem akarok tippet adni. De például Európa (a mi Viktorunk) felkarolhatná Mohammed Musztafa El Baradeit, hogy legyen (pl.) miniszterelnök. Megértethetné Mubarakkal, hogy ez az ő érdekét is szolgálhatná. Finom, csendes diplomáciával, Európa tekintélyével a háta mögött. De száz más elképzelés is lehetne. Mondom, sok tucat komoly szakértő van idehaza. Végre főszerepet játszhatnánk a világpolitikában, s nem ítéltetnénk arra, hogy elszenvedjük azt.

Orbán Viktor ehelyett idehaza sajtóértekezleten magyarázza, hogy miért jó az, hogy mindössze százezer magyar maradt a magánnyugdijpénztárban. Tudja ez az ember, hogy mit szalaszt el?

133 komment · 2 trackback

Címkék: közélet orbán egyiptom közel kelet miniszterelnök külpolitika diplomácia

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadrugas.blog.hu/api/trackback/id/tr732636059

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor Mubarakot támogatja!! 2011.02.04. 20:19:42

Sajnos mindenkinek el kell magában könyvelnie és fel kell dolgoznia, hogy bizony, a Magyar Köztársaság miniszterelnöke egy diktátor oldalára állt egy szabadságharcban. Ha nem így lenne, akkor nem sunnyogna, nem burkolózna ilyen mély hallgatásba, és meg...

Trackback: Szmájlíííííí......... 2011.02.03. 21:39:27

Szemében mosoly bujkál. várja a februári csomagot....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JohnHenry 2011.02.03. 21:52:55

ezek után az elmés kommentek után én hozzászólnák a poszthoz.

az első nagyobb tüntetés másnapján feltettem kb ugyanezt a kérdést (ha már az eu soros elnökét adó ország me-e éppen ott járt, miért nem mond egy árva szót se?), gyorsan megkaptam, hogy mocskos zsidókomcsilibsi provokátor vagyok.

én egyébként arra tippelek, hogy mivel sárközy és merkel elintézték orbán helyett az ilyenkor kötelező eu-nyilatkozatokat (senki többet akkor nem várt el orbántól se), egyszerűen hó elején megmondták neki, hogy fél évig csitt a neve, itthon lehet ő a király, de a lajtán túl hallgasson.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.02.03. 21:54:11

ha meg intézkedne akkor meg az lenne a szöveg h miért nem marad a seggén lenne elég dolga itthon is. szóval ez így nulla.

Optimist Prime 2011.02.03. 21:54:18

@Mike007: Nem a választásra jogosultak 2/3-a választotta meg hanem a választáson résztvevők 2/3-a.Az ördög a részletekben lakozik...(és a Sándor palotában :P )

Kandabula 2011.02.03. 21:54:52

Arról volt szó, hogy a magyar-arab viszonyt rendbe raktuk, másrészt a magyar nehézipar egyiptomi emlőkön fog szárnyalni. Ami az elsőt illeti, itt valóban elvárható lenne, hogy a folyamat az EU legnagyobb örömére az orbáni mederben folytatódjon. Ideje, hogy közbelépjen! A második már nem is annyira lényeges, az egyiptomi kohászoknak most más a dolguk. Mi meg itthon elvagyunk.

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.03. 21:55:07

Őszintén szólva jobban érdekel, hogy itthon azért egyre jobban mennek a dolgok :)

Cortezcos 2011.02.03. 21:58:12

@fghjk: konkrétan pont ezt fejtettem ki fentebb.... de mivel ennek a cikknek a célja pusztán a fikázás (ezért fizetik) így semmi értelme nincs, csak annyi, hogy orbánozzanak egy jót. és igen.... dupla nulla.

Cortezcos 2011.02.03. 22:00:17

@Optimist Prime: a résztvevők 2/3-a.Ja... A többi kit érdekel má ne is haragudj? :-)Szintén levannak sz.rva.... És így helyes.

Stalinist 2011.02.03. 22:00:29

a post írójának nagyon igaza van, a francia elnökséget pl Sarkozy zseniálisan használta ki arra, hogy a a "Georgia Crisis"-t menedzselje és hogy vezetői képességeit megmutassa. Bár sokan utálják a kis franciát, de az a gyanúm, hogy orbán nagyon de nagyon messze van tőle kvalitásban...

hiába, kis országnak lúzer vezető

Cortezcos 2011.02.03. 22:02:42

@Stalinist: és élő példa vagy... kis országnak orbitálisan hülye lakói(!) és kommentjei....

lolperec 2011.02.03. 22:03:23

hát megnézem mikor fogja az izraelbáb nyugati világ hatalomba emelni a muszlimokat egyiptomban. Ha az elveket nem is nézzük, legalább az üzleti érdekek mellett ne menjünk el. szakértők :D

Stalinist 2011.02.03. 22:11:42

@Cortezcos:
kösz ez jólesett, érveid is vannak? szoktál újságot olvasni, mármint nem kurucra meg a nemzetre gondolok, hanem olyan igazira, tudod NYT, FT meg ilyenek?

Tartós Béka 2011.02.03. 22:13:09

Mindenkinek, aki azon rinyál, hogy miért nem avatkozunk be az egyiptomi helyzetbe már most rögtön, felhívnám a figyelmét, hogy akinek egy csöpp esze van, az két tőle független fél bunyójába max. akkor avatkozik bele, ha már látszik, hogy ki a nyerő!

a-kis-herceg 2011.02.03. 22:13:30

@Optimist Prime: aszta milllen butát monc

azt hittem nincs már aki nem vágja...

a parlamenben 8/12
a választáson 52,3% iksz, azaz 6/12
a választójogúak harmad, azaz 4/12
az ország 27%-a, azaz negyede (3/12)

érted? 2 706 292 iksz... pontosan szépen.

névszerint is akarod? bocs. az kubatov nertárs...

Stalinist 2011.02.03. 22:18:52

a kommentelőknek úgy tűnik, a minálisnál is kevesebb politikai és nezetközi diplomáciai tudása van. tényleg azt javasolnám, hogy nézzenek utána, Sarkozy hogy nyomta a grúz válság idején. na kb. az a szint ami elvárható egy EU elnökség vezetőjétől.

orbán egy szellentésnél is gyengébben fut a témában

Cortezcos 2011.02.03. 22:20:29

@Stalinist: hidegen hagy, hogy mi esik jól neked elhiheted. Érveim? Azok felé vannak érveim akik legalább minimálisan tisztában vannak azzal, hogy amit mondanak vagy leírnak azok helytállóak. Te ettől nagyon messze vagy. Több ponton bizonyítottad. FT? NYT? Aha... ezek melyik amerikai gyorsétteremlánc kezdőbetűi? Azért az megmosolyogtató, hogy úgy érzed ezen sajtótermékek hiteles és mérvadó tudásod és információs bázisod alappillérei. :) Sajnálatos...:)

igazságos 2011.02.03. 22:25:13

@sutyerák: dehogynem! SAJÁT ZSEBÉNEK TÖMÉSÉHEZ mindenkinél jobban ért. De nem csak ő, a többi politikus is.

Stalinist 2011.02.03. 22:25:34

@Cortezcos:
kösz, most te is mosolyt csaltál az arcomra.
legalább nem leszek depressziós a sok kiégett wall street-i öltönyös között hazafelé menet a metrón

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.02.03. 22:27:12

"Orbán Viktor úgy látja, "Egyiptom kulcsszerepet játszik ennek a térségnek a stabilitásában. Ők szeretnék, hogy ha az EU ezt elismerné. (...) Egy 'advanced statust' szeretnének megszerezni, s mi ezt támogatjuk". Hozzáfűzte, az EU soros elnökeként Magyarország, majd az őt követő Lengyelország sokat tehet az EU és az arab világ kapcsolatainak erősítésében, ugyanis "valahogy a közép-európaiak jobban megtalálják a hangot Egyiptomban az arabokkal, mint a nagy államok képviselői". A Mubarakkal való tárgyaláson téma volt a magyar gazdaság helyzete is, amellyel kapcsolatban Orbán Viktor arról tájékoztatott, hogy az egyiptomiak javítani akarják a mérlegüket Magyarországon. Azt szeretnék, ha Magyarország egy közép-európai elosztó központként működne az egyiptomi termékek számára.

Kérdésre megerősítette, vasárnap az Arab Liga főtitkárával, Amr Múszával folytatott tárgyaláson téma volt a tunéziai helyzet is, amelyről - mint idézte - a liga főtitkára azt mondta, forradalomnak tekinti az ott történteket.

A tunéziai felkelésnek van egy szociális tartalma is, "amin nekünk, magyaroknak is érdemes hosszabb távon elgondolkodni", hiszen az élelmiszerárak robbanásszerű növekedése volt az egyik kiváltó oka a megmozdulásoknak - hangsúlyozta Orbán Viktor, megjegyezve, hogy ez újabb kihívást jelent a tradicionálisan jó mezőgazdasági hagyományokkal rendelkező országok számára, mint amilyen például Magyarország is. Mindenki arra törekszik, hogy Tunézia határain belül oldják meg az ügyet - idézte fel a találkozón elhangzottakat a kormányfő."

Hát igen, Eyiptom valóban a stabilitás élő szobra és Hoszni Mubarak hosszútávon is értékes partnere lehet az EU-nak...mi?

Zozi79 2011.02.03. 22:30:19

Na menjetek most már a picsába.

"Orbán miért nem tesz rendet Egyiptomban?"

Ez az új ballibbant vádaskodás? Nevetséges.

De csináljátok csak, már elég közel vagytok a kontraproduktivitáshoz.

Cortezcos 2011.02.03. 22:30:26

@Stalinist: felettébb vicces figura vagy.:-) Te mit vegzálod Orbánt a témában? Mond azt hogy utálod, aztán menj csicsikálni.Hidd el azt megérteném. Ahelyett, hogy Sarkozyt méregeted Orbánnal... töréstesztet nem akarsz végezni rajtuk? :-) Egyébként az külön mulatságos, ahogyan nem is burkoltan azzal hencegsz, hogy milyen naprakész vagy a világpolitikában mint olyanban. Közben meg úgy gondolkodsz mint egy kisgyerek. Nemtom mondta már neked valaki, hogy több együttható játszik ebben a kérdéskörben ami mindig változóban van? Tudod... más játékosok, más mozgástérrel, más helyzetekben más cselekedeteket kíván..... azért fontold meg ezt is.

Cortezcos 2011.02.03. 22:34:36

@namitirok: aha..... egyéb?

Szólj már Obamának is ha Te az elkövetkezőkben többet tudsz vagy sejtesz majd bárhol máshol a világban változik majd valami.... Igen! Képzeld Ő sem tudta, hogy ez lesz pedig milyen stabil jópajtik voltak velük.... De igazad van és felháborító.... Orbánnak ezt feltétlenül tudnia kellett volna. :-DD

Stalinist 2011.02.03. 22:38:24

@Cortezcos:
mint emlitetten, sajnos nálunk még munkaidő van, de lassan lépek és iszom egy sört az egészségedre a közeli bárban.

a mozgástéres maszlagot nem veszem be. a post írója nagyon jól látta meg, hogy a Egyiptom egy jó lehetőség lenne, az EU soros elnökének, hogy válságmenedzselési képességeit csillogtassa, másrészt tényleg jól jönne okos és higgadt közvetítés. Obama szemmel láthatóan bizonytalan és nem mer lépni. Ebbe a vákumba léphetne be orbán, de ahhoz neki magának is el kellene hinnie, hogy nemzetközi szintű politikus, de szemmel láthatóan ő csak a hazai pályán mozog kényelmesen.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.02.03. 22:40:20

@Cortezcos: Látom, itt is virágzik a sötétség!
Pá, fidesznyiktorok, örvendezzetek a hazai "sikereknek", a forint éves csúcsot döntött ma!:-)

is 2011.02.03. 22:40:49

@Zozi79: köszönjük a személyeskedést. a témához, esetleg, valami?

gyilkos fűegér 2011.02.03. 22:42:04

Amilyen ritka kitűnő tempóérzékkel szokott Viktor külföldön tárgyalni (lásd a republikánusok seggének kinyalását közvetlenül a bukta előtt, Mubarak körüludvarlását közvetlenül a bukta előtt), Palpatine császárral is abban a percben ülne le tárgyalni, amikor a Millenium Falcon berepül a Halálcsillag szellőzőaknájába.

Cortezcos 2011.02.03. 22:45:53

@namitirok: örvendezünk és dolgozunk tovább.... hogy legyen témád holnapra is. Hehe :-)) Majd megszervezzük neked, hogy Viktor egy teve hátán ostorral tegyen rendet az egyiptomi nép fia és lányai között.... beszarok rajtatok komolyan...:))

végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2011.02.03. 22:49:32

Már csak az kéne hogy a diktátor mániás kis törpe Egyiptomba is rendet tegyen!!! Addig jó mindenkinek amig meghúzza magát szépen csendbe!! Elkezd nyilatkozni és dől a szar a fejünkre ahogy szokott!!

Cortezcos 2011.02.03. 22:52:45

@Stalinist:
Neked is az egészségedre...

Ebbe a vákumba léphetne be Orbán.... Ja és térugrást is hajtson végre. Most komolyan azt hiszed, hogy az USA egyik stratégiailag fontos terepén majd egy Orbánt vagy akárcsak az EU-t bármifajta cselekvési szabadság megilleti? :-) Obama nem bizonytalan, hanem vár. Oszt majd ha rájöttek, hogy melyik a kisebbik rossz akkor meglépik... Addig mindenki másnak kuss van. Nemhogy még be is avatkozzon egy 3dik ország vagy hatalmi konglomerátum. heh

Zozi79 2011.02.03. 22:55:04

@is: egy idióta baromságra minek reagálni?

pneumónia 2011.02.03. 22:58:14

Ha OV elrontotta akkor az előző 8 év megsemmisítették jelző él...(apropó hol voltál 8év nem csinálunk semmit elkurjuk fletó alatt?)

Semmi nem dőlt még el véglegesen, mindig nevetek mikor fiatalok ennyire kis fososak félnek mindentől, és feszt véget, elrontották, apokalipszist, és egyéb végzetes dolgot irkálgatnak a megadóztatott multik, és bankok által irányított média okosságot böfögik vissza.
Ehhez nem kell sok ész, 1 papagáj is megoldja, úgyis olyan sokra értékelik magukat többek közt a blog írók is, srácok valami egyedi gondolatot!!!!

Zozi79 2011.02.03. 22:59:50

@Cortezcos: Jah, amibe gyakorlatilag egyik nagyhatom sem szólt bele komolyabban, majd ott a közös külpolitika nélküli EU rotációs elnöke, aki egy tízmilliós ország miniszterelnöke, majd ő fog rendet vágni. Az ilyen szabadrúgás blogok lennének az elsők, akik leírnák, hogy mégis mi a fenét akarunk mi Egyiptomban...

Cortezcos 2011.02.03. 23:04:34

bezzeg ferenctestvér mekkora stratéga volt a kérdésben anno.... ukmukfuk leterroristázta az egyiptomi válogatottat és rajtuk keresztül úgy 82 millió egyiptomit. :-) Az éleslátású.... Vicc komolyan. Ezeknek a post-olóknak jó mélyen el kellene hallgatniuk. Jaj tudjuk Ti megmondátok volna Elqurónak is.... persze.... meg ám. Az demokrácia grállovagjának. :-)))

JÉBÁCSI 2011.02.03. 23:14:00

Én inkáb vagyok nyugger, mint ZEMBER!

Cortezcos 2011.02.03. 23:17:13

@Zozi79: igen alapjaiban így áll a helyzet.... innentől fogva a cikk és ennek ilyenfajta göngyölgetése egy jó nagy baromság.... az meg külön pikáns hogy "szakértő diplomáciai szint" örve alatt tetszeleg ez az egész post. :-)) A világpolitikai játszmák ezen szintere nem arról szól, hogy amíg a Barack gyerek nem figyel vagy ép elmélázik addig majd a Viktor gyerek kék alapon aranycsillagos superman ruhában majd jól beavatkozik.. :-)

olap 2011.02.03. 23:19:13

Kedves posztíró olvassa el a lisszaboni szerződést, és guglizzon rá Catherine Ashton nevér. Ha mindezt megtette és továbbra is úgy érzi a magyar miniszterelnöknek kell megszólalnia, jelezze az EU alkotmányt megváltoztatni kívánó szándékát EU képviselőjének, vagy orvosának.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.03. 23:25:45

"Annál szerencsésebb dolog nem történhet egy odahaza sokat kritizált, ellentmondásos rendelet-csomóban botladozó, az Európai Unióban kritizált politikussal, hogy az Unió elnöki posztja egybeesik egy világkonfliktussal"

itt hagytam abba......
most meg elolvasom a maradek 3 "ketresex" orbanfikazast, mert szorakoztat az erolkodes, nap mint nap:)

Őszinte Őrült 2011.02.03. 23:26:30

1. a soros elnökségnek nem sok köze van az EU külpolitikájához. lásd olap hozzászólása fentebb
2. Viktor kb egy hete járt ott és pacsizott Mubarakkal, szerintem igen bölcsen teszi hogy meg se mukkant a témában. bármilyen megnyilvánulására-hozzászólására egy friss, ropogós fotó lenne a válasz a mosolyalbumból.

"Végre főszerepet játszhatnánk a világpolitikában"
elefánt, kisegér; hallod hogy dübörgünk?

Kandabula 2011.02.03. 23:26:48

@Cortezcos: Annyira, de annyira igazad van! Szerencsére minden rendbe lett hozva. Odament, oszt annyi.

hhh. 2011.02.03. 23:35:04

kedves blogíró, te egyszerűen hülye vagy. amíg a lényegesen egyszerűbben és gyorsabban reagáló szuperhatalom, az USA csak pislog és telefonálgat, addig Orbánnak meg kellene oldani az egyiptomi válságot?
el vagy te rugaszkodva a való világtól...

AnnaKarenina 2011.02.03. 23:43:01

Szerintem sem OV feladata a megoldás keresése, de az EU a közelébe sem engedné a problémának. Az EU-t Barroso képviseli, nem a soros (levezető) elnök. Még a témákat is előre meghatározza az EU, csak protokolláris jelentősége van ennek a félévnek.
@Őszinte Őrült: 2.-hez: Valóban.:) Még acélgyárat is avatott, mondván, hogy reméli, otthon is lesz ilyenre lehetősége. A vas és acél országa leszünk megint...:)
Ráadásul még valami olyat is nyilatkozott, hogy Egyiptom a térség stabilizáló ereje.:)

olap 2011.02.03. 23:48:54

Akkor idéznék az EU "alkotmányból":

"A főképviselő a külügyek területén azon feladatokat látja el, amelyeket eddig a hathavonta egymást
váltó elnökségek, a KKBP főképviselője és a külkapcsolatokért felelős biztos végzett. Az Európai
Unióról szóló szerződés 18. és 27. cikke szerint a főképviselő:
• irányítja az Unió közös kül- és biztonságpolitikáját,
• javaslataival hozzájárul e politika alakításához, és azt a Tanácstól kapott felhatalmazásban
foglaltak szerint végrehajtja, továbbá gondoskodik az e területen elfogadott határozatok
végrehajtásáról,
• ellátja a Külügyek Tanácsának elnöki tisztjét,
• a Bizottság egyik alelnöke. Biztosítja az Unió külső tevékenységeinek összhangját. A
Bizottságon belül ő felelős a Bizottság külkapcsolatokkal összefüggő feladatainak ellátásáért
és az Unió külső tevékenysége egyéb területeinek összehangolásáért,
• képviseli az Uniót a közös kül- és biztonságpolitikára vonatkozó ügyekben, az Unió nevében
politikai párbeszédet folytat harmadik felekkel, és képviseli az Unió álláspontját a nemzetközi
szervezetekben és nemzetközi konferenciákon,
• irányítja az Európai Külügyi Szolgálatot, valamint a harmadik országokban és nemzetközi
szervezetekben működő uniós küldöttségeket."

Tehát még 1x: Orbán Viktor azért nem szólalt meg, mert ez nem az ő dolga. 2008-ban Sarközy mester azért volt aktív a grúziai válság idején, mert akkor még nem volt érvényben a lisszaboni szerződés.

zsoltix 2011.02.03. 23:56:55

Elkepzelnem Orbant, amint Egyiptombol a holokongresszus fele tartva odaszol a pilotanak: -No, ajja meg wazze, most jott a fules, hogy kitort a balhe. Megfordulunk, oszt majd jol rendet rakunk. Gabika meg Petike addig is tartjak a frontot odahaza. :)

roki 2011.02.04. 00:02:52

@olap:

Ej, de kíméletlen nagy bunkóval jársz.;)))

Táskás Tóni 2011.02.04. 00:03:33

Orbán egyetlen értelmes dolgot tehetne. 100 fogú Selmecit és szimpi Szíjgyártót kiküldhetné Kairóba. Egy-egy mikrofon mindkettőnek és a tömeg szétszaladna.

Zozi79 2011.02.04. 00:16:17

@Táskás Tóni: vagy kiküldene téged humoristának.

olap 2011.02.04. 00:38:43

@roki: Sárkány ellen sárkányfű ;))

martianhellacopter 2011.02.04. 01:44:50

@Táskás Tóni: Az tuti :DDDD

Nem kedvelem különösebben egyik koloncot sem, aki politikus álnéven tevékenykedik kis országunkban, de - kedves posztíró - ez egy f*szság. Attól, hogy valaki a szintén f*shalom EU soros elnöke, még nem jelenti azt, hogy be is avatkozhat bármilyen szinten. Vagy nagyhatalom vagy, vagy nem.
Egyébként mi az a kapacintás?

Stalinist 2011.02.04. 01:55:40

Ejnye, ez az ostoba brit lap miket irogat már itt össze-vissza, nem ártana ha vennének 1-2 leckét az itteni kommentelőktől.

Another explanation is that Mr Sarkozy no longer dominates international diplomacy in the way he did when France held the European Union presidency in the second half of 2008. The French liked the way their hyperactive president was constantly in the thick of diplomatic action, strutting from Georgia to the Middle East and making France count again in the world.

Economist: Apr 16th 2009 | PARIS | from PRINT EDITION

Stalinist 2011.02.04. 01:59:29

itt egy másik, gondolom ez is baromság

The link first emerged when France held the rotating six-month presidency of the European Union in the second half of 2008. Then, the kinetic Mr Sarkozy jetted off to Moscow to broker a ceasefire between Russia and Georgia, and then hammered out an EU response to the global financial crisis from Paris (with a little help, he conceded, from Britain’s Gordon Brown). Never one to shy away from claiming a headline-grabbing deal, Mr Sarkozy managed to pose, at least in the eyes of French public opinion, as both peacemaker and financial saviour. During that six-month period, his popularity rating climbed from a low of 38% to 46%, according to OpinionWay, a pollster.

martianhellacopter 2011.02.04. 02:07:32

Franciaország és Magyarország nem hasonlítható össze ebben a tekintetben szerintem.

martianhellacopter 2011.02.04. 02:12:50

A vákuum szó ideillik azért, hermetikus környezetben valóban lenne realitása a dolognak.

Stalinist 2011.02.04. 02:21:47

nem mondom, hogy Mo és Fro egy szinten vannak, csak azt próbálom bizonygatni, hogy azért nem annyira ostobaság ez post, mint ahogy azt sokan itt próbálják belemagyarázni.

Ashton-ról pedig mindenki tudja, hogy egy báb, a nagy angol-német mutyi eredménye Van Rompuy bácsival egyetemben

kokoro 2011.02.04. 03:00:07

becsülöm a poszt íróját hogy már az első mondatban bevallja hogy Ő bizony egy régi derék káder :-)

szgy 2011.02.04. 03:32:04

@Mike007: "az ország választásra jogosult polgárai 2/3-s többséggel a fideszt és ezzel együtt Orbánt választották..."

hát persze. csak az a gond hogy nem azt nyerték a választáson hogy törvény fölött állnak. a 2/3-ot meg ezzel tekintik egyenlőnek, hogy azt csinálnak amit akarnak.

Cselo 2011.02.04. 05:18:35

Tipikus büdöskomcsi blog! A blogíró fikázza Orbán Viktort, majd néhány, villámgyors beírás, amelyek rátesznek még egy-egy lapáttal. Na így kell ezt fijjjúk! Így tanították a marxista leninista esti egyetemen, igaz-e?
És mond büdöskomcsi blogíró barátocskám! Te hogy is voltál diplomata? Melyik rendszerkegyeltjeként lógattad ezerrel a lábadat a kies Egyiptom szép vidékein a mi pénzünkből?
Na most már aztán elég volt! Eddig ti irányítottatok és el is kúrtátok, de nagyon! Az ország gazdaságilag romokban hevert a ti áldásos tevékenységetek következtében a nemzetközi tekintélyünk meg a szar diplomáciátok miatt a béka segge alá került. Gyakorlatilag csak az nem rúgott belénk, aki nem akart. Ilyen-olyan tót nacionalisták törölgették a lábukat Magyarországba. És még ti merészeltek ugatni? Ahelyett, hogy szerényen meghúznátok magatokat? Büdöskomcsi népség, nektek most kuss van ám!

Cselo 2011.02.04. 05:22:14

Ja és még valami! Jellemző a büdöskomcsibarát liberálbolsevikbérenc indexre,hogy az élre teszi ezt a blogot!

Oknyomozó 2011.02.04. 05:59:28

Miután Orbán Viktor távozott Egyiptomból, Mubarak sajtótájékoztatót tartott:
- Azt fogom csinálni veletek, amit Orbán Viktor a magyarokkal.

Erre kitört a balhé.
-------------
@namitirok:
"Orbán Viktor, megjegyezve, hogy ez újabb kihívást jelent a tradicionálisan jó mezőgazdasági hagyományokkal rendelkező országok számára, mint amilyen például Magyarország is. "
Ezt érdemes elolvasni a tisztánlátás érdekében:
mozgovilag.com/?p=2480

Cselo 2011.02.04. 06:02:23

@Oknyomozó: te csak nyomozgassál bátran, kis munkásőrivadék! De vigyázzatok, mert mi is nyomozunk, kinyomozzuk a liberálbolsevik banda összes bűnét és mindenki felelni fog!

Cselo 2011.02.04. 06:10:14

Mozgó Világ = Népszabadság = Népszava = liberálbolsevik bagázs

Zetek 2011.02.04. 06:45:34

Roppantul kíváncsi lennék, hogy mit írna Géza, ha Orbán megpróbálna komoly szerepet játszani az egyiptomi történetben. Vélhetően elmagyarázná micsoda nagyképű dolog. Amúgy ott van az Ashton nevű förmedvény, meg Obama. Ők biztosan tudják a helyes választ.

Zetek 2011.02.04. 06:47:14

Hiányzik az írásból annak világos bizonyítása, hogy Zorbán áll a válság mögött, mert így kívánta elterelni a figyelmet az itt tomboló fasizmusról.

Balangó 2011.02.04. 06:53:48

Majd pont az impotens és semmiféle valós katonai hatalommal - és egyre kevesebb gazdaságival - rendelkező EU ugathat bele abba, hogy mi történik Izrael legfontosabb arab partnerével.
És majd pont Magyarország miniszterelnöke lehet az, aki egy ilyen horderejű kérdésben az EU elnökeként, de egyébként önállóan (!!!), saját indíttatásból (!!!), a magyar (!!!) Egyiptom-szakértők véleménye alapján, de az EU nevében megoldja az arab világ válságát. Szinte látom, hogy Brüsszeltől Washingtonon át Jeruzsálemig mindenki a magyar Egyiptom-szakértők tanácsaiért és Orbán Viktor fellépéséért könyörög.
Lehet, hogy Egyiptomhoz értesz - bár ezt sem hiszem el -, de egyébként sötét vagy, tudálékos és önhitt.

Cuss Boy 2011.02.04. 07:08:34

Ha Gyurcsány lenne a miniszterelnök, az első megnyilatkozása után leültetnék és az egyik legnagyobb olajhatalom (szaúdiak) kapásból ismét hazarendelné budapesti nagykövetét, hogy egyes, kisfiam, amiért hülyeségeket pofáztál korábban is és ne rángatózz a világ színpadán, és inkább menjél haza táncolni, mert még kirobbantod a következő háborút sokkal előbb, mint kellene. Magyarországnak itt nincs sok érdeke és lehetősége, C. Ashton EU Bizottsági alelnök az illetékes külpolitikai ügyekben a Lisszaboni Szerződés óta. Aki ezt nem tudja, menjen haza és olvasgasson EU-s könyveket...

www.origo.hu/itthon/20050220hazarendeltek.html

hááááát 2011.02.04. 07:23:40

Az a baj, nem hogy kormányt vagy Eu elnőkséget vezetni nem tudd, de még áram is messze elkerüli.

Egyébbként mi közünk van Egyiptomhoz?Ez olyan okoskodás, mint mérvadó cselekedett lenne.

gombperec hídlakó 2011.02.04. 07:41:55

Miért nem egykori kommunista vezetőink mentek Egyiptomba, azok értenek a tömegoszlatáshoz, van elegendő gumilövedékük is!
Kedves faszkalap posztíró, ezt te sem gondoltad komolyan.

apanna 2011.02.04. 07:50:19

@Tibike15: Arról beszéljen a manyupod:)

Megfigyelo 2011.02.04. 07:54:19

@Mike007: Ne keverjuk a dolgokat. A 2/3-os tobbseg csak a parlamentben van, az aranytalan valasztasi rendszer miatt. A Fideszre csak a valasztasra jogosult polgarok 1/3-a, a szavazason tenylegesen resztvevok 51%-a szavazott.

Nádasi Balázs 2011.02.04. 07:54:49

@Mike007: "az ország választásra jogosult polgárai 2/3-s többséggel a fideszt és ezzel együtt Orbánt választották..."

Ez vagy tudatos, vagy véletlen, de tévedés. Az ország választásra jogosult polgárainak 46,6%-a élt választójogával, ennek a 46,6% választópolgárnak a picit több, mint 50%-a szavazott a fideszre, így jött ki a 67%-os képviseleti arány. Jó, mi?:)

apanna 2011.02.04. 07:54:53

Legyen neked annyi elég, hogy Orbán kiment egyiptomba, és kitört a forradalom:DD

És egyébként Orbán Viktornak mi köze lehetne Egyiptomhoz? Vagy az EU mit kéne hogy csináljon?
Jó Gyurcsányunk is sűrűn kijárt Putyinhoz, mégsem sikerült elérnie, hogy szólásszabadság legyen. Lehet neki is tüntetni kellett volna az Orosz nagykövetség előtt, nem???

midnight coder 2011.02.04. 07:55:40

Nem azért, de nem mindegy nekünk mi a fene van egyiptomban ? Legfeljebb majd pár évig nem oda mennek újgazdagék kirándulni. Amúgy meg, ezzel a helyzettel az amcsik sem tudnak mit kezdeni, akkor majd pont az EU nevű gittegylet fog bármit is...

apanna 2011.02.04. 07:56:08

@Nádasi Balázs:
A többi meg egyikre sem szavazott, ó állampolgárhoz méltóan. Nekik tök mindegy...

Megfigyelo 2011.02.04. 07:57:39

Ketsegtelen, hogy amikor Csehorszag volt az EU elnoke, a cseh miniszterelnok fontos szerepet jatszott az orosz-ukran gazvita megoldasaban -- pedig emlekezetem szerint csak egy ugyvezeto kormany feje volt...

Melee 2011.02.04. 07:57:47

Az EU elnökség tálcán kínálja a lehetőséget. Václav Hável a miénknél kisebb országból lett világszerte elismert politikus, és emelte ezáltal országa megbecsülését, pedig EU elnök sem volt.
Orbán vagy nem tudja mit szalaszt el, vagy szándékosan szalasztja el. Ha nem tudja, tiszta ügy, egyszerű a magyarázat. Ha szándékosan teszi, akkor felmérte, hogy ő kevés ahhoz, hogy fajsúlyosan beleszóljon a kérdésbe, és a távolmaradással elkerüli a direkt bukás lehetőségét. A másik lehetőség, hogy nem akarja, hogy sokáig fennforogjon a neve, mert az hosszútávon veszélyeztetheti honi hatalmát szerintem önimádata miatt nem jön a képbe.

Megfigyelo 2011.02.04. 08:00:04

@Zetek: Mindenesetre tanulsagos, hogy amint lefenykepeszkedett Mubarakkal, majd eljott, rogton kitort a balhe. Egyenkent nagyon szep fenykepek keszultek akkor: egy kezdo es egy vegzos diktator...

apanna 2011.02.04. 08:02:41

@Melee: Ja, csak nálunk tudod, nem volt bársonyos forradalom..
"honi hatalmát szerintem önimádata miatt nem jön a képbe. "
Lehet egy politikust nem szeretni, de a gyűlölet rossz tanácsadó....

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.02.04. 08:03:43

Ennél jobb lehetősége, hogy bebizonyítsa minden kétkedőnek, hogy milyen jó, hogy pont most, pont mi vagyunk soron. Ráadásul most még azok is büszkék lehetnének arra, hogy ő a miniszterelnök, akik egyébként a pokolba kivánják. Lehetősége lenne nagy pályán, nagy pályásokkal együttt játszani, erre mit tesz? Poénkodik a szlovákoknák. Örömködik, hogy a lakosság egytizedét kirekesztik. Ahelyett, hogy alkotmányozna, ami megy nélküle is, inkább azon munkálkodna, hogy ne arról legyen híres a magyar eu elnökség, hogy egy revizionista szőnyeget és alapjogokat lábbal tipró törvényt mutatott fel.

Csak Norris 2011.02.04. 08:07:14

@Nádasi Balázs: Aki meg nem ment el szavazni, most ne ajvékoljon az eredmény miatt...
Egyedül annak illene kinyitni a száját, aki ellenük szavazott, vagy rájud de csalódott.

Szerintem most 90% azoknak sír a szájuk, aki ott lehette volna de nem tette...

olap 2011.02.04. 08:09:18

A néhány funkcionális analfabéta kommentelő részére:

Az EU külpolitikát a Lisszaboni Szerződés életbelépése óta NEM az elnökség irányítja.

Orbán azért nem szólal meg, mert nem feladata.

Aki ebben is belpolitikát lát az menjen orvoshoz.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.04. 08:14:21

@JohnHenry:
Lehet, hogy hazaküldték a bemutatkozása után.
Elment Mubarakhoz barátokat keresni.
Kimentették onnan.
Davosba már el se ment, hanem szőnyeg alatt hazasompolygott,
és beállt Gabikához a pompomlánycsapatba,
hogy megünnepelje a gólt.

midnight coder 2011.02.04. 08:17:49

@Desmond77: Mert Fletóék aztán prímán megoldották volna a dolgot. Megmondta volna hogy az egyiptomiaknál nem csak a focisták terroristák de a fáraók is. Ezzel le lett volna tudva a konfliktus, egész Egyiptom egyként üzent volna hadat az EU-nak. :-D

Shinigami Daiko 2011.02.04. 08:18:13

@Balangó: "Majd pont az impotens és semmiféle valós katonai hatalommal - és egyre kevesebb gazdaságival - rendelkező EU ugathat bele abba, .."

bemész egy kocsmába - ahol még nem jártál, vagy messze van otthontól. Már verekednek odabent. Mit teszel? Beállsz? Lefogod az egyiket?

vagyis: nem biztos, h az EU-nak éppen katonai erővel kéne ott bármit is tennie - h egyszerű legyek. Nem mindig az a legokosabb, aki először üt

Andal 2011.02.04. 08:21:33

Mekkora idióta poszt. Szinte látom magam előtt, ahogy az egyiptomiak ajtót mutatnak az amcsiknak: nem kell a szaros évi 1,5 milliárd dollárotok, a Viktornak szóljatok, hogy miért nem küldi már ide a világhírű magyar szakértőit!

olap 2011.02.04. 08:37:32

Az EU közös külpolitikájáért Cathrine Ashton főképviselő (ő egyben a Bizottság egyik alelnöke is) felel a Lisszaboni Szerződés életbelépése óta.

"A főképviselő a külügyek területén azon feladatokat látja el, amelyeket eddig a hathavonta egymást váltó elnökségek..."

Aki esetleg értelmesen szeretné töltené az idejét:

www.consilium.europa.eu/uedocs/cmsUpload/Background-HighRepresentative_HU.pdf

Gyárfás 2011.02.04. 08:38:01

@olap:

Istenem te vagy 100 komment után te vagy az első normális:) van remény.

Kell kaja,Ibrahim? 2011.02.04. 08:46:20

Uraim!Nem értik a lényeget!
Emlékszik még valaki az un."hangulatjelentésekre"?
Nos,"modern kor" új a módi!
"Főműsoridőben"lehetőleg ellenséges hangvételű blog.
Másnap délelőtt 10-kor,sajtófigyelő osztály jelent!
"Hőzöngők"kiértékelve!
(egyszerű,gyors és _OLCÓ!!!_)

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.04. 09:47:40

"Mi azért nem merünk hozzányúlni egy sor nyilvánvaló társadalmi hazugsághoz, mert félünk a ránk ható politikai következményektől. De hölgyeim, és uraim! Ez egy pár száz embernek meg a családjának, meg az ismerőseinek a problémája, a miénk. De nem azért kell politikusnak lenni, mert ebből olyan kurva jól meg lehet élni, mert már elfelejtettük, hogy milyen autófényezőnek lenni! Hanem azért, mert meg akarjuk ezeket oldani. "

Öszödi beszéd.
Vajon orbányi is így gondolja?

Publius Decius Mus 2011.02.04. 10:13:01

Teljesen igaza van a posztírónak. Félresöpörjük az USA-t, megoldjuk az egyiptomi válságot. Aztán már jöhet a kisebbik probléma és egy füst alatt az izraeli-palesztin békét elintézzük. Micsoda lehetőségek!

Vagy. Az EU bele sem szólhat ezekbe a dolgokba, mert az USA és Izrael érdekszférájáról van szó az 1956-os szuezi válság óta, a posztíró pedig egy tudatlan balf@sz.

Laciii 2011.02.04. 10:24:53

Szívesen írnál egy-két tanulmányt, vagy mivel nem az ő dolga utána meg lehetne lázongani, hogy Orbán megint túl lép a hatáskörén és már az EU-t is önkényesen akarja irányítani.

Van elég valódi hiba azokkal kéne foglalkozni, az ilyen sületlenséggel saját magad járatod le, és minél több a hozzád hasonló _ostoba_ hőzöngő a _normális_ hőzöngök _normális_ gondolatai is elvesznek a sok baromság között.

gorcsev54 2011.02.04. 10:38:44

@Atomot az indexre!: Akkor mi a faszért olvasod? Csak a stílusodat követem.

Melee 2011.02.04. 10:45:30

@apanna: Azt, hogy Orbán rendkívül egoista és önimádó nem én találtam ki, több, a témában jeles szakember is elmondta. Egyből fenyítőlistára is kerültek miatta, no nem ezért, mert ezért a törvények értelmében nem lehet, hanem azért mert az APEH hirtelen csöngetett a tömegesen szoclibsinek kikiáltott pszichológusoknál. Ez ugyanis így működik, aki nem ért egyet a Nagy Vezérrel, az egyből szoclibsi lesz.

Cuss Boy 2011.02.04. 10:53:01

Halihó...!

Hallottátok egyszer is a belga miniszterelnököt a magyar elnökség előtt (belga elnökség alatt) BÁRMIBEN is megnyilatkozni EU-s szintű külpolitikai kérdésekben a Lisszaboni Szerződés után?

Halihó...!

Mekkora nemzetközi és egyöntetű (jogilag teljességgel megalapozott) botrány lenne, ha Ashton EU-s főkülügyér helyett OV elkezdene mozgolódni mint GyF annak idején bármiben?

(Már az is kiverte a biztosítékot, hogy mindenféle egyeztetés, diplomáciai érzék nélkül nélkül akart bevinni olyan ügyeket, amelyek igazából mások pénzének elköltéséről szóltak, ahelyett, hogy

1.) kellően előkészített diplomáciai munkát végzett volna (valami hasonlót mint a mostani magyar elnökségi program, amely egyértelmű siker),

www.euractiv.hu/belugyek/hirek/nem-fogadtak-el-gyurcsany-javaslatat-001485

2.) otthon tett volna egy kis rendet, mondjuk az államadósság csökkentése érdekében.

Ha már Kairó, akkor ne maradjon le ez sem: GyF ebben is hasonlít Mubarakhoz, akkor se mondott le, amikor az utcán autókat borogattak és kisgyermekes szülőkre, nyugdíjasokra direkt ráterelték (a ki által bátorított és FINANSZÍRoZOTT?) csőcseléket,

www.origo.hu/itthon/20090410-allami-tamogatas-a-magyar-igazsagert-a-jobb-magyarorszagert-alapitvanynak.html

és csak akkor, de csak akkor mondott le GyF, amikor már kisebbségben "kormányzott" és gyakorlatilag semmit se csinált. És ugyanúgy átadta a hatalmát egy megbízható emberének, mint most Mubarak.

Csak Norris 2011.02.04. 10:58:16

@midnight coder: A fletóék elkúrták. Csak a sok barom ezt elfelejti.
Mert nincs 10 hónap alatt megoldva minden.
Majd ha 4 év múlva sem lesz, akkor lehet váltani.

Bár mit várjon az ember olyan néptől, aki egy üzlet megnyitása után egy nyár alatt akar 7-e BMW-t meg nyaralót.
Ezek politikusoktól is ezt várják.

@Melee: Ha valakit le akarok járatni akkor olyan szakembereket kérdezek meg aki ellenvéleményt fog mondani, ha pedig az ellenkezőjét akarom akkor a másik oldalból válogatok...

Csokonai Vitéz Műhely 2011.02.04. 10:58:20

@Link Elek: Szóról szóra egyetértek. Megspóróltál nekem egy hosszabb hozzászólást...

na4 2011.02.04. 11:31:22

Ez hülyeség. Miért kellene nekünk megoldani Egyiptom gondjait? Van itthon éppen elég baj. A 8 éves komcsi ámokfutás után éppen elég lesz eltakaritani az itthagyott szart :-(

Stalinist 2011.02.04. 13:56:05

@olap:

Ashton és Van Rompuy kinevezése gyakorlatilag azt jelenti, hogy mindkét posztot csupán jelképesnek gondolja az EU.

olap 2011.02.04. 14:48:26

@Stalinist: ???? nem tudtam, hogy az "EU" gondolkodik :)) szerintem meg az elnökség lett inkább jelképes amióta intézményesült a Tanács...
süti beállítások módosítása