A Dzsudzsák márka egyre tökéletesebb, a Magyar Termékhez viszont elég lesz egy hazai zacskó. Ez a hétvége tanulsága.
Balázs két iszonyatosan nagy gólt lőtt jobb lábbal az Alkmaar kapujába. Reméljük látta ezt a tévében az újpesti Kovács Zoltán, aki nemrég úgy dicsért egy ifjú játékost, hogy "nagyjából olyan, mint Dzsudzsák, csak gyorsabb és kétlábas". Dzsudzsákról most már el lehet mondani, hogy két ballábas. Vagyis, a jobb is van már olyan jó, mint a bal. Sőt, a mérkőzés alapján kijelenthető: megtanult védekezni is. Hollandiában egyre jobban erősödik, izmosodik, klasszissá érik a tehetség. Ez pedig nem megy másként, mint igényességgel. Rengeteg gyakorlással, egyre magasabbra tett léccel.
De hagyjuk most a Legjobb Magyar Exportcikk góljait, térjünk hazai pályára. Megtudta ugyanis az ország, hogy milyen is az igazi Magyar Termék. Merthogy kijön az erre vonatkozó rendelet. A Magyar Termék az, amit itthon dolgoznak fel, és itthon csomagolnak. Magyar lesz mondjuk a chilei paprika, ha bevándorol. Megőrlik szépen, zacskóba teszik, s a zacskóra azt írják majd: Magyar Termék. Piros fehér zöld jelvényt is kap. Magyar lesz az azerbajdzsáni sajt, ha mi szeleteljük. Magyar lesz a tonhal és a cápa, ha mi dobozoljuk. Magyarrá válik az argentin tartályos bor, ha mi palackozzuk. Igy elég könnyen elérhető majd az a cél, hogy a nagy szupermarketek polcain 80 százalékban magyar áru legyen. Vagyis - állapítsuk meg - a Magyar Termék pontosan az ellenkező utat járja be, mint Dzsudzsák Balázs. Egyre kevesebbet követel magától - hogy beférjen a csapatba.
A rendelet gyártói érezhetően tisztában vannak azzal, hogy ez így nem egészen kóser. (Élelmiszerről beszélve majdhogynem szószerint értendő). Ezért lesz még egy kategória a Legeslegmagyarabb Magyar termék. Ahogy a rendelet fogalmazza majd: a 100 százalékban Magyar Termék. Ez magyar alapanyagból Magyarországon készül, és itthon csomagolják.
Mennyi lesz a rendelet szerint a 100% Magyar Termékben a magyar?
95 százalék.
Utolsó kommentek